8 tipů při výběru krabice pro e-shop

Kartonové krabice jsou často využívány při posílání zásilek z e-shopu a není se čemu divit, protože jsou nositelky mnoha nesporných výhod. Vynikají svou odolností při manipulaci a transportu, současně jsou lehké, a tak nedochází k rapidnímu zvýšení finální váhy zaslaného zboží. Papírové krabice je možné stohovat a snadno zajistit jejich bezpečné uložení, ať už v dopravním prostředku nebo v depu přepravní společnosti. S originálním potiskem mohou krabice zákazníkovi zpříjemnit den a také je může využít k druhotnému záměru. Příjemnou skutečností je možnost recyklace papírových krabic a tím opětovné navrácení do oběhového cyklu.

Proč zvolit kartonové krabice pro eshop?

1) Výběr vhodného konstrukčního řešení

Velmi oblíbený typ je klopová krabice někdy označována jako poštovní krabice. Výhodou tohoto druhu krabice je nižší pořizovací cena. Nevýhodou je potřeba lepicí pásky, kterou se zajišťují spoje krabice. Klopová krabice je dodávána ve složeném stavu. Pro naplnění zbožím je potřeba krabici složit a následně fixovat lepicí páskou. To je ve srovnání s možností využití lepených výseků nebo tvarových výseků časově náročnější.

Druhou možností jsou lepené výseky. Tento typ krabice poskytuje složení dna krabice jedním rychlým pohybem, a tím snižuje náklady na balení přímo u Vás. Víko krabice u tohoto druhu může být řešeno pouhým zasunutím. V tomto případě lepící páska slouží pouze jako doprovodný a bezpečnosti prvek proti vniknutí do zásilky.

samosvorné dno

Lepený výsek, který lze jednoduše složit pomocí jediného pohybu

Třetí možností je tvarový výsek. Tento typ krabice je tvořen výsekem, který má otvory a zámky pomocí kterých dochází ke složení krabice. Výhodou je úspornost místa na Vašem skladě nebo na balící lince. Lepící páska i v tom to případě slouží jako bezpečností prvek proti vniknutí do zásilky.

Tvarový výsek

2) Možnost při balení různě vysokých výrobků

V tomto případě je elegantním řešením zvolení krabice s možností předdefinovaných více míst ohybů. V místě ohybu lze krabici přehnout a zabalit tak nízké ale i vysoké výrobky bez potřeby řezných strojů nebo přebytečného výplňového materiálu. Krabice s předdefinovanými ohyby dobře fixují balené zboží a přizpůsobí se většímu balenému sortimentu.

3) Urychlené uzavření víka krabice

Při balení zásilek mnozí ocení víko, které má předlepenou lepící pásku z vnitřní strany víka. Po naplnění expandovaným zboží stačí jediným pohybem strhnout ochrannou folii a přilepit víko krabice.

4) Pevnost krabice při přepravě

Krabice pro eshop

Pevnost krabice pro e-shop se odvíjí od charakteru baleného výrobku a jeho hmotnosti. E-shopová krabice by měla odolávat nárazům při manipulaci a transportu během cesty k zákazníkovi, z tohoto důvodu se doporučuje využít vlnitou lepenku s označením 3VVL (třívrstvá vlnitá lepenka) nebo 5VVL (pětivrstvá vlnitá lepenka).

5) Stohovatelnost krabice při přepravě

Balením zboží do kartonových krabic poskytuje stohovatelnost zásilky, díky tomu můžete využít snížených přepravních sazeb, které jsou v současné době poskytovány společnostmi se zaměřením na přepravu zboží.

6) Využití použitých obalů

Na trhu můžete sehnat obalový materiál, který byl již jednou použit na jiný záměr. Z pohledu recyklace se jedná o příjemné druhotné využití. Z pohledu využití propagace Vašeho e-shopu potiskem krabice jsou možnosti omezené. Nevýhodou je obtížné shánění kartonových krabic s Vašim rozměrovým požadavkem. Velikost krabic se musí vyplňovat dodatečnými výplňovými materiály což zvyšuje náklady, ale také pracnost a časovou náročnost na zabalení. Doporučujeme využití výroby krabic na míru pro váš e-shop.

7) Propagace pomocí potisku

Potisk krabic pro eshopy

V současném digitálním světě, kdy se konečný zákazník těší až mu konečně vytoužená zásilka dorazí domů, není výjimečnou situací natáčení rozbalování zásilky a následné umístění videa na web. V tomto případě neslouží kartonová krabice pouze jako obalový materiál s cílem ochrany zboží před poškozením, ale také jako reklamní prostředek. Kartonové krabice je možné tisknou flexotiskem nebo využít kašírování krabic a tak udělat kartonový obal lákavý a atraktivní na první pohled.

8) Trendy u krabic pro e-shop

Trendem u obalového materiálu jsou chytré obaly. Jak si představit obalový materiál, který je chytrý? Jde především o druhotné využití obalového materiálu a tím smysluplně prodloužit jeho životnost, než se navrátí do recyklačního cyklu. Příkladem úspěšného chytrého obalu je využití krabice pro balení psích potřeb v následném složení jako boudičku pro psa jejímž autorem je Petr Kaczora. V zahraničí je možné se setkat s balením pizzy z kterého je možné vytvořit brýle na virtuální realitu. Tyhle nápady jsou hravé a současně praktické. Snažme se vytvořit více takových kartonových obalů.

Krabice a bouda v jednom

Krabice českého eshopu je vtipná a funkční zároveň. Zdroj: http://www.czechdesign.cz/temata-a-rubriky/cesky-e-shop-ziskal-prestizni-cenu-za-obal-na-psi-krmivo


Výrobu a prodej krabic pro e-shopy nabízí Kartonáž TERMIL s.r.o. S konkrétními dotazy nebo objednávkami nás kontaktujte na e-mail nebo pomocí poptávkového formuláře u daného typu krabice, který požadujete.